توضیحات مفصل فیل اسپنسر دررابطه با توسعه دهندگان ژاپنی، کنسول نسل بعدی و . . .

عدم محبوبیت پلتفرم ایکس باکس میان بازی بازان ژاپنی بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از افراد باور دارند جدا از وطنی نبودن ایکس باکس، دلیل اصلی ژاپنی ها برای عدم خرید کنسول های این پلتفرم نبود وجود بازی های باب سلیقه ی آن ها برروی آن است.

  1. ۴ ماه،۲ هفته قبل
توضیحات مفصل فیل اسپنسر دررابطه با توسعه‌دهندگان ژاپنی، کنسول نسل بعدی و . . .
به گزارش نوداد (سکوی اجتماعی خبر)

مایکروسافت در چند سال گذشته همکاری های موفق زیادی با استودیوهای ژاپنی نداشته و حتی همکاری این شرکت با پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) برای ساخت عنوان Scalebound نیز به کنسل شدن بازی ختم شد.

به تازگی مجله ی Famitsu مصاحبه ای با رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) ترتیب داده که طی آن اسپنسر دررابطه با مسائل گوناگونی از جمله کار با توسعه دهندگان ژاپنی صحبت هایی به میان آورده است.

او توضیح داد که طی چند سال گذشته بارها برای بازدید بسیاری از ناشران ژاپنی به این کشور سفر کرده است. اسپنسر رابطه ی کاری نزدیکی با توسعه دهندگان ژاپنی دارد و آن ها به او اجازه می دهند بازی هایشان را قبل از انتشار بازی کند و هنگامی که آن ها با او درباره ی اهدافشان صحبت می کنند متوجه می شود که رابطه ی بین صاحبان پلتفرم و توسعه دهندگان باعث به وجود آمدن پیوستگی می شود. او از اهمیت این رابطه آگاه است.

اسپسنر دررابطه با تصاحب پنج استودیوی جدید اشاره کرد که بازی بازها همواره می خواهند به انجام بازی های فوق العاده بپردازند و مخصوصاً عناوین فرست پارتی برای یک پلتفرم مهم هستند. او به هواداران نوید افزایش بازی های فرست پارتی عالی را داد.

مایکروسافت در پاسخ به سوالی مبنی بر کنسول های نسل بعدی ایکس باکس که در E۳ درباره ی آن ها صحبت کرده بود توضیح داد که این پروژه با در محوریت قرار دادن بازی باز شروع شده است. درحال حاضر دو میلیارد بازی باز مشغول به انجام بازی برروی پلتفرم های مختلف هستند اما او تمایل دارد با ارائه ی قوی ترین و بهترین سخت افزار تجربه ای شگفت انگیز به بازی بازان کنسولی ارائه دهد. اسپنسر احساس می کند که قادر بود این کار را به واسطه ی ایکس باکس وان ایکس انجام دهد اما حال تمایل به پیشرفت زیادتری در آن دارد.

درگذشته مایکروسافت با چندین شرکت توسعه دهنده ی سخت افزار صحبت هایی داشته و طی آن شروع به بحث درباره ی نوآوری های مورد انتظار در معماری های آینده کرده اند. با نگاهی به آینده، او می داند که رزولوشن و نرخ فریم مهم هستند. ماجراجویی ساخت سخت افزار جدید درحال حاضر شروع شده است و او به طور مداوم درباره ی احتمالات آن فکر می کند.

اسپنسر همچنین احساس می کند سرمایه گذاری برروی هوش مصنوعی، کمکی عالی به ساخت دنیایی از بازی ها با شخصیت هایی که زیادتر حس زنده بودن می دهند خواهد کرد. امکان شبیه سازی چگونگی انجام بازی وجود دارد. این موضوع حتی برای رفع باگ نیز مفید خواهد بود.

همچنین درباره ی استریم کردن بازی ها، تعداد زیادی از دو میلیارد بازی باز سراسر جهان به انجام بازی جایی غیر از کنسول های خانگی می پردازند. تلاش برای فروختن دو میلیارد کنسول در نقاط مختلف جهان راه حل مناسبی نیست. درحالی که رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند به صورت گسترده ای در دسترس اند، اسپنسر تمایل دارد به صاحبان آن ها بازی هایی به همان عمق و همه جانبگی کنسول های خانگی را ارائه هد.

همچنین اسپنسر اشاره کرد که مایه ی افتخار اوست که توسعه دهندگانی عالی از ژاپن درحال پشتیبانی از ایکس باکس هستند. بازی بازان ژاپنیِ ایکس باکس در آینده قادر خواهند بود تا حتی از تعداد زیادتری از محتویاتِ توسعه دهندگان موردعلاقه ی خود لذت ببرند؛ بنابراین آن ها باید منتظر پیشرفت های زیادتری باشند.

دیدگاه شما دررابطه با سخنان جدید فیل اسپنسر چیست؟