مایکل پکتر: عناوین انحصاری سونی نمی توانند از لحاظ میزان فروش با عناوین انحصاری سوییچ رقابت کنند

بازی های نینتندو فروشی عالی داشته اند. این بازی ها بر روی پلتفرم های سوییچ توانسته اند رکوردهای زیادی را به نام خودشان ثبت کنند و این مسئله واقعیتی است که برای همه آشکار شده است.

  1. ۸ ماه،۲ هفته قبل
مایکل پکتر: عناوین انحصاری سونی نمی‌توانند از لحاظ میزان فروش با عناوین انحصاری سوییچ رقابت کنند
به گزارش نوداد (سکوی اجتماعی خبر)

ولی حتی در کنسول های دیگر مانند Wii U نیز، عنوانی مانند Mario Kart ۸، هشت میلیون نسخه فروش داشته است.

این نتایج نشان می دهد که بازی های انحصاری نینتندو توانسته اند به میزان فروشی فوق العاده در کنسول های خود دست یابند. بیش از نیمی از دارندگان Wii U عنوان Mario Kart Wii و یک سوم دارندگان گیم کیوب عنوان Super Smash Bros را خریداری کرده اند که این آماری فوق العاده برای این بازی ها محسوب می شود.

مایکل پکتر (Michael Pachter)، آنالیزور شرکت Wedbush Securities، در مصاحبه ای با وب سایت گیمینگ بولت (GamingBolt) اعلام کرده که این دستاوردی است که بازی های انحصاری سونی هیچوقت نمی توانند به آن دست یابند. پکتر اشاره کرده دلیل این موضوع این است که در پلی استیشن ۴ رقابت زیادتری برای جذب مشتری، نسبت به سوییچ، وجود دارد. با درنظر گرفتن این نکته که تقریبا تمام عناوین ثرد پارتی برای پلی استیشن ۴ (و نه سوییچ) منتشر می شوند، این احتمال وجود دارد که کاربر به عنوان مثال بین انتخاب Red Dead و God of War دچار تردید شود؛ در حالی که Red Deadای در سوییچ وجود ندارد که بازی باز آن را به Smash ترجیح دهد. در ادامه صحبت های مایکل پکتر را در این مورد می خوانیم:

من فکر می کنم یکی از دلایلی که عناوین فرست پارتی نینتندو توانسته اند به چنین موفقیتی دست یابند این است که نینتندو عناوین ثرد پارتی چندانی ندارد. بنابراین طبیعی است که در نبود عناوینی همچون Call of Duty، Battlefield و یا GTA، گزینه های شما برای انتخاب بازی های بزرگ محدودتر شود و تنها راهی که برای شما باقی می ماند این است که عناوین فرست پارتی نینتندو را خریداری کنید. اما قضیه برای دارندگان پلی استیشن ۴ فرق می کند؛ آن ها گزینه های زیادی پیش روی خود دارند. عنوانی مانند God of War باید با خیلی از عناوین دیگر رقابت کند و طبیعتاً فروش آن نیز سخت تر خواهد بود. در حالی که کمبود عناوین ثرد پارتی در نینتندو منجر به تقویت عناوین فرست پارتی آن شده است. اما همانطور که می دانید این مدلِ نینتندو است. آن ها سال ۲۰۱۷ بدون هیچ ادعایی کنسول سوییچ را عرضه کردند، در حالی که کنسول های پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان، سال ۲۰۱۳ عرضه شده بودند. انتظار هم نداشتند که کسی پلی استیشن ۴ قدیمی خود را برای کنسول آن ها دور بیاندازد. به نظرم آن ها می خواهند که سوییچ تبدیل به کنسول دوم بازی بازان شود، در این صورت شما می توانید Call of Duty خود را بر روی پلی استیشن ۴ یا اکس باکس وان و بازی های نینتندو را نیز بر روی سوییچ تجربه کنید. بنابراین این مقایسه ی درستی نیست چرا که عناوین فرست پارتی نینتندو فروشی غیر عادی دارند. به عنوان مثال ۸۰ درصد دارندگان سوییچ بازی Zelda را خریداری کرده اند که اصلا موضوع عجیبی نیست. در واقع این که کسی Zelda را برای کنسول سوییچ خود خریداری نکند عجیب است. در نتیجه اصلا نباید عناوین انحصاری سونی را با بازی های سوییچ مقایسه کرد.

پکتر همچنین به این موضوع اشاره کرد که بازی های نینتندو به خاطر ماهیت خانوادگی و دوستانه ی خود، تقاضای زیادتری دارند و این موضوع باعث می شود بسیاری این بازی ها را به عنوانی مانند God of War ترجیح دهند:

بر خلاف عناوینی همچون God of War، The Last of Us و Uncharted که بازی هایی به شدت داستان محور هستند، بازی های نینتندو به دلیل فضای دوستانه خود، تقاضای زیادتری دارند. خوردن یک قارچ کسی را ناراحت نمی کند؛ هرچند به شخصه معتقدم فهمیدن زلدا بسیار مشکل است و نمیتوانم تصور کنم که یک بچه هشت ساله چطور می تواند آن را درک کند، با این حال عنوانی مانند Mario Odyssey تقاضای بسیار گسترده ای دارد.

بخشی از حرف های آقای پاکتر به نظر درست می رسد، اما واقعیت این است که دلیل فروش بالای بازی های نینتندو، فوق العاده بودن آن ها است. در واقع این که کسی یک کنسول را فقط برای بازی های نینتندو خریداری کند نشان دهنده کیفیت بالای این عناوین می باشد؛ نظر شما چیست؟