مدیر اجرایی سونی درباره ی نمایش عجیب این شرکت در E۳ توضیح می دهد

امسال شرکت سونی (Sony) در کنفرانس E۳ خود بازی های فوق العاده ای را به نمایش گذاشت. به غیر از عناوین Death Stranding، The Last of Us Part ۲، Ghost of Tsushima و Spider-Man این شرکت همچنین از عنوان بازسازی شده ی Resident Evil ۲ که طرفداران مدت زیادی انتظار آن را می کشیدند، پرده برداری کرد.

  1. سه شنبه ۲ مرداد ۹۷ ساعت ۰۸:۱۰ (۱ سال،۱ ماه قبل)
مدیر اجرایی سونی درباره‌ی نمایش عجیب این شرکت در E3 توضیح می‌دهد
به گزارش نوداد (سکوی اجتماعی خبر)

کمتر کسی انتظار داشت سونی نمایشی به این خوبی برگزار کند اما قالب بندی نمایش کمی عجیب به نظر می رسید. این قالب بندی شامل نمایش ۴ عنوان فرست پارتی که در بالا به آن ها اشاره شد، بود. این نمایش ها در دو سالن نشان داده شدند و حضار مجبور بودند در حین نمایش از یکی از سالن ها به سالن دیگر بروند. این امر باعث ایجاد میان پرده ای کوتاه اما آزاردهنده برای کسانی که از خانه نمایش را تماشا می کردند، شد. این عمل در واقع چیز خاصی به نمایش اضافه نمی کرد، مخصوصاً اگر شما نمایش را از خانه ی خود تماشا می کردید (و اکثر طرفداران پلی استیشن این نمایش را از خانه ی خود تماشا می کردند)

سایمون راتر (Simon Rutter)، مدیر اجرایی سونی اروپا، در مصاحبه ای با The Guardian اعلام کرد که هدف از این کار ایجاد کردن حس درام در حین نمایش بود. آن ها سعی کرده بودند تا از طریق مکان هایی که استادانه ساخته شده بود، روح بازی های را برای حضار به نمایش بگذارند. او گفت:

فکر می کنم نظر مردم در این باره متفاوت بود. مردم واقعاً از بازی هایی که نشان دادیم لذت بردند و کیفیت کارمان را تحسین کردند. عده ای کاری را که ما می خواستیم با ساختار این نمایش بکنیم، متوجه شدند و آن را تحسین کردند. انتقادهایی هم ؛از جمله کند کردن نمایش و منطقی نبودن آن، به این شیوه وارد شد. سه سال است که ما می خواهیم به این رویداد کمی حس درام و تئاتر گونه تزریق کنیم تا آن را از نمایشی ساده فراتر ببریم. ما تلاش کردیم تا روح بازی ها را احضار کنیم!

او همچنین درباره ی انتقادهای وارده به سونی برای نداشتن چیزی جدید در کنفرانس، صحبت کرد. او اشاره کرد که توسعه ی بازی ها زمان زیادی می خواهد و این که هر سال برای طرفداران یک یا چند سورپرایز داشته باشیم امری غیرممکن است.

برخی امسال از کمبود چیزهای جدید انتقاد کردند. این امر احتمالاً نتیجه ی معرفی عناوینی است که در مراحل اولیه ی توسعه به سر می برند. علت دیگر آن ترس از لیک شدن است؛ ترس از این که شاید خالق یک عنوان نتواند بازی اش را آن طور که می خواهد، ارائه کند. اما این خواسته (معرفی کردن بازی های جدید) همیشه توسط حقیقتی به نام دوره ی زمانیِ توسعه محدود می شود یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا یک بازی ویدیویی عرضه شود.

حداقل قسمت آخر صحبت های او منصفانه است. همه موافقیم که ساختن بازی های ویدیویی زمان زیادی می خواهد و این حقیقتی است که سونی ناچاراً باید با آن دست وپنجه نرم کند. به همین علت است که سورپرایز کردن حضار با عناوین جدید همیشه ممکن نیست. اما بسیاری با قالب بندی جدید نمایش E۳ سونی هنوز هم مخالف اند. آن ها امیدوارند که سونی برای سال آینده به شیوه ی قدیمی خود که به آن عادت کرده ایم و سونی در آن مهارت دارد، بازگردد. امیدواریم این شرکت از انتقادهایی که به آن در رابطه با شیوه ی نمایش دادن بازی هایشان در نمایشگاه وارد شده است، توجه کند.





همرسانی نوشتار: